Заповідники Наші подорожі Спецпроекти Експедиції

Пригоди на півдні України. Частина друга – знову вітер, сонце і сіль.

27 Листопада, 2019

Сьогодні ми зібралися об’їхати деякі озера Арабатської стрілки і зупинитися в тому ж кемпінгу, де зупинялися в минулому році.
Дороги туди всього нічого від нашого поточного місця знаходження – 130 кілометрів до першого об’єкта. Перший об’єкт – рожеве солоне озеро біля села Приозерне.

До цього ми бували тільки на одному рожевому озері – Лемурійському. І не раз. Але в Україні їх не одне і не два. Однією з цілей цієї подорожі було відвідати по можливості всі (хоча, всі точно ніяк – частина знаходиться в прикордонній зоні і нас туди закономірно не пустили). В мережі я натикалася на велику кількість світлин цього конкретного озера. Воно відрізняється від Лемурійського наявністю доріжок зі стовпчиками. На світлинах виглядає дуже ефектно. Що побачили ми?))

Воно висохло))
Безумовно, це не дивно – так тут і добувають сіль, та й літо спекотне. Але це було вкрай несподівано))

Поки ми збирали кристали (і навіть не порізавши ноги об гостре дно))) і фотографували висохле озеро, собакин вивалявся в кожній брудній калюжі, яку знайшов і довелося ретельно його витирати і мити.

На карті біля Щасливцева є ще солоні озера. На те, що вони рожеві, я не розраховувала. Судячи за супутниковими знімками, звичайного синьо-зеленого кольору. Але минулого року нам активно пропонували на них з’їздити замість Бірючого острова. Як добре, що ми не погодилися..

Величезна кількість людей на невеликому просторі, кілька кабінок з прісною водою і пару туалетів. Чим це озеро відрізняється від моря з іншого боку коси – не зрозуміло. Зате тут продають сіль і бруд з рожевого озера, яке ми відвідали. Ну моя особиста думка – нічого витрачати час на це місце. Пекуче сонце і солона вода краще на море (а до нього пішки максимум півгодини, з них половина до дороги).

На мапі зовсім недалеко знаходяться гарячі джерела. Як на мене, в таку спеку про них і думати складно, але якщо вже ми тут, то треба відвідати і подивитися що це і до чого))

Ми навернули кілька кіл, поки знайшли спосіб потрапити до цих джерел. Навколо приватні території і все закрито. У підсумку зупинилися на парковці біля риночку (вона через дорогу). Виявилося, що біля цієї парковки є ворота, в них беруть гроші за вхід. За вертушкою якийсь час потрібно пройтися по стежці між бетонними парканами, кущами і канавами. На жаль, все це абсолютно ніяк не приведено в порядок. Далі потрібно здогадатися, що якщо повернути праворуч, то десь там попереду на південний захід є це саме гаряче джерело.

Ця калюжа просто посеред степової рослинності і на тлі бетонних парканів з парою лавок виявилася зовсім не гарячою і ми навіть встигли засмутитися, але потім помітили прохід в бетонному паркані до іншої калюжі (трохи менше). Ось вона виявилася гарячою.
Тут повинні бути складносурядні коментарі. Але замість них я просто скажу – для любителів гарячих калюж з перенасиченим тілами розчином корисних солей – саме те)))

У цьому місці починається наступний етап (або коло) наших пригод. У одного з патрулів з’являється вкрай неприємний металевий звук, який не обіцяє нам нічого простого і приємного. Але машина поводиться адекватно, явних проблем не демонструє і ми вирішуємо доїхати до кемпінгу. Благо, всього п’ять кілометрів. Приїхали в той же кемпінг, в якому минулого року намет ловили))

Поставили Скіфа вікнами до моря, вітру майже немає. Повечеряли і полізли під черево патруля. Під керівництвом Ігоря (так, він фактично провів ці два тижні з нами на зв’язку) пересмикали все, що можна, похитати машину за всі виступаючі і не дуже частини. Була підозра на конкретну запчастину, яка вже довго натякала, що вона скоро піде на спокій, але ні – не вона.

Лягли спати і вирішили по світлому покататися і послухати точніше звідки звуки.
Прокидаюся я посеред ночі від відчуття, що відбувається нештатна ситуація. Поки сідаю, починаю дуже міцно лаятися і хапатися за тент Скіфа. Ну прямо дежа-вю .. Після мого “ПІДЙОМ!!” команда схоплюється і ловить тент Скіфа. Ну мені було вкрай складно утримати величезний важкий намет, сидячи в спальнику, з якого я не встигла вилізти. Виявляється, вночі піднявся сильний вітер і тент , який стояв широкою стороною до нього, звичайно ж зірвало. В цьому місці я по ідеї повинна сказати “а я говорила, що потрібно розгорнути не віконцями (широкою стороною), а вузькою за вітром”, але не буду))) За підсумком цього разу всього лише за півтори години ми повністю розібрали намет і тент Скіфа (поламало алюмінієві труби і кріплення, порвало ними тент), зібрали і поставили свій наземний намет. Ростемо над собою, так його..

Тепер Скіф у нас працював просто причепом для наметів, спальників, стола, стільців та іншого великогабаритного вантажу. Викупалися, поїли, зібралися і поїхали шукати рівне вільне місце, щоб можна було кататися туди-сюди і слухати що і де там стукає в патрулі. Виїхали з кемпінгу і знайшли рівне місце в селищі. Що ми тільки не робили, що тільки не перевіряли.. у Ігоря вже закінчилися версії.

На вулиці жахливе пекло і другу машину поставили в тінь (біля паркану якогось будинку). Єдина тінь в окрузі. Вилазить з воріт особа жіночої статі і відразу пре на нас з криками і матами на тему того, що її не хвилює ні спека, ні що б там не було ще – ми повинні прибрати машину від її забору, бо її можуть не помітити можливі клієнти на оренду житла. Ні вивісок про здачу – нічого. Нас просто вигнали з тіні на пекло.

Мені було доручено допомогти з гальмами, бо вони такої ж конструкції, як на моїй машині))

Підсумок чотирьох або п’яти годин пошуків: звуки видавав ковпачок, який злетів з пильовика.. Нічим, окрім неприємних звуків, це не загрожувало. І навіть звуки вдалося прибрати, змастивши цей самий ковпачок маслом. Всі дуже сильно видихнули і поїхали шукати того, хто взмозі приварити ковпачок, щоб його не базікало. Подивилися на гугломапі де є СТО і поїхали. У Генічеську ми їх знайшли аж три штуки. На першому нам сказали, що їм ніколи.. відправили в сусіднє, там не виявилося зварювального апарату. У третьому зварювальний був, але не робочий. Коротше – злі і недружні люди. Ось.
Консиліум ухвалив, що змащувати періодично ковпачок нам особливих проблем не складе і ми поїхали далі.

Нам треба було сьогодні ще відвідати кілька цікавих місць, включаючи Лемурійське озеро і дістатися до Хорлів. Не так вже й багато – всього близько двохсот кілометрів. Але часу на пошуки несправності і працює СТО пішло чимало, а залишатися ще на один день ми не захотіли.

Перша точка знаходиться безпосередньо в Генічеську – старий залізний міст.

Нічого незвичайного або видатного в цьому мості на мій особистий погляд не виявилося. Хоча багато пишуть про нього, як про приголомшливу конструкцію . На даний момент, це іржава металева конструкція, вподобана рибалками (правда, з досить цікавою історією).

Ну а далі ми поїхали подивитися на кілька солончаків:

У програмі було ще одне рожеве озеро, але перед ним виявилися прикордонники. Пройтися подивитися нам дозволили, але ні про яку зйомку мови не йшло, звичайно. Ну і перед фінальною на сьогодні точкою, у нас улюблене Лемурійське озеро.

Приїхали ми туди вже в сутінках. А захід був ну дуже гарних кольорів)) І небо за кольором було не відрізнити від кольору озера.

Ну нічого – у нас вийшло зняти його справжній колір))

Ну краса ж!

Цього разу ми не стали блукати по озеру, а поїхали в Хорли.
Приїхали ми затемна. На краю півострова знайшли єдиний не забудований шматочок берега. Всі дуже втомилися – день був довгий і не найпростіший. Швидко поїли, поставили табір і вляглися спати.

Частина перша.

1. Відповіcти

SerLeon

12 Липня, 2021

опять доволен от прочитанного. Спасибо.
    Где-то этот стиль я слышал. Много .. лет тому. Спасибо.
    Розовое озеро .. какая-то фантасмагория !!
    И было бы интересно, что за зеленые бараны .. слева .. пасутся ?
    Поздравляю

ЗАЛИШИТИ ВІДГУК

Цей сайт захищений reCaptcha і застосовуються Політика конфіденційності та Умови обслуговування Google.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Ольга Дзюба
Одеса, Україна

Добридень! Мене звуть Ольга, рада знайомству! У цьому блозі я розповідаю про наші подорожі красивими і незвичайними місцями України і не тільки. Ну і історії цих місць. Я щиро вважаю, що у будь-якому місці можна знайти щось цікаве - для цього потрібно лише дивитися під різними кутами на навколишній світ)))