Заповідники Наші подорожі Спецпроекти Експедиції

Пригоди на півдні України. Частина третя – солончаки і полохливі птахи.

14 Грудня, 2019

У Хорлах у нас спочатку було три мети. Перша – дикий пляж, який я запам’ятала з дитинства. Я його пам’ятала як довгий, з високими берегами, червоним піском і дуже красивими черепашками. Друга – устрична ферма. І третя – пташиний острів, на який можна дістатися або пішки по пояс у воді, або з рибалками на човні.

Наступна наша зупинка планувалася на острові Джарилгач, а до нього ще їхати і дивитися інші заплановані місця. А ми витратили кілька днів на ремонт. Тому краси Хорлів було вирішено залишити на наступний раз.
Отже, ми поснідали, зібралися і поїхали далі.

Ось так виглядає дикий Хорлівський берег – жорстка трава, колючки і нічого навколо аж на триста – чотириста метрів.. А далі паркани.

Спочатку ми поїхали спробувати зняти два водоймища, які на супутниковій карті виглядали дуже цікавими. Але. Перешийок між водоймами виявився переритий. Причому, дуже грунтовно – канал вийшов близько 10 метрів завширшки і глибокий. Ніяк не проїдеш при всьому бажанні. Ну і не дивно – це місце також недалеко від прикордонної зони. Проте там величезна кількість птахів. Правда, вони не стали з нами спілкуватися – все угребли подалі від берега((

Далі ми спробували заїхати на один мис по гуглонавігатору. Добре, що об’їжджати довелося недалеко. Взагалі у гугла з такими дикими місцями деякі проблеми. Дорога-то є. Вірніше, була. Але ми вперлися в болото. І все б нічого, але у нас причіп на маленьких тоненьких коліщатках, який буде поглиблюватися при першій можливості. Зваживши всі “за” і “проти”, ми підняли дрона і пошукали в околицях ще одну дорогу до нашої точки. І знайшли)) Як же це зручно – розвідка з повітря!

Солончаки навколо майже сухі. Але не всі))

На самому краю мису величезна кількість різноманітних птахів, але вони дуже полохливі. Я йшла до них пішки здалеку, але за двісті чи триста метрів вони вирішили не чекати мене.

Дуже гарні місця! Але дістатися туди не дуже просто)) Від цього місця ми отримали масу задоволення!
Далі за програмою ще два миси. Перший виявився доступним – просто об’їхали поле і спустилися з гори.

Здається мені, що ми правильний час вибрали для поїздки на солончаки)) Якби це був початок літа, коли ще йдуть дощі і земля під жарким сонцем не висохла, то це було б ризиковано))
Краса!

Теоретично, у нас в планах був ще сусідній мис. Але його добре видно з цього. Ну і військову частину на ньому. Тому в черговий раз ні зйомки з повітря, ні фотографій. Ми навіть не поїхали туди. Але ми поїхали далі по навігатору і знову вперлися в болото. Тільки набагато більше, ніж минуле. Розвернулися і поїхали трохи назад. Ну зробили гак – ну з ким не буває))

Спочатку в планах було залишити машини на стоянці і на пару днів поїхати на Джарилгач. Але через наші затримки, часу на це не залишилося. А їхати ввечері з усіма речами на острів, день там, а наступного ранку з острова ми не захотіли. Вирішили, що приїдемо сюди цілеспрямовано і зупинимося на острові грунтовно. Тому ми знайшли найближчий до Скадовську кемпінг і встали на ніч.

Як виявилося, знайти в окрузі від Скадовська кемпінг – це той ще квест. Спочатку нам добрі люди з причалу в Скадовську порадили зупинитися прямо біля них “на пляжику”. Пляжик виявилася смугою піску довжиною в десяток метрів, геть зарослою очеретом і відходами невихованих людей (дуже багато стаканчиків, пляшок та іншої туристичної радості). Ну і вишенькою на торті – комарі!
Природно, ми відмовилися від цієї прекрасної пропозиції. Найближчим виявився кемпінг “Чайка” в Лазурному.

Дякуємо, що пустили – ось так це називається. Вартість немаленька, туалет вдень платний.. Далі по пляжу є безкоштовний, але сам факт.. Душ в перший день нам не вдалося умовити відкрити. Проте на пляжі є невелике кафе, де ми з задоволенням поїли. Був би вибір, швидше за все, ми б шукали щось інше. А, так! Ще по сусідству дитячий літній табір. І вони дивилися якийсь фільм явно на вулиці на великому екрані. А всі навколо до ночі його слухали. Так чи інакше, але ми зарядили все, що не встигли в дорозі і непогано поїли.

Увечері ми побачили оголошення про прогулянки на Джарилгач прямо з Лазурного. “Це ж чудово!” вирішили ми і подзвонили дізнатися що і як. Ціна виявилася цілком навіть приємною, але деякі слова на тому кінці насторожили. Ми вирішили не ризикувати і поїхати в Скадовськ на відомий причал і до відомого капітану. І мали рацію, як з’ясувалося пізніше)) Але і без пригод не обійшлося))

Отже, ранок, ми збираємося і їдемо в Скадовськ до обумовленого часу.

Коли ми приїхали, виявилося, що наш капітан вже пішов.. Ось так. А залишив нас на свого друга. Для початку ми зайшли до міської пристані, де на борт завантажилось ще чотири тіла. Тіла були з пивом і вже в угарі, їх посадили на найсмачніші місця. Уже весело. Поки ми були в дорозі, капітан нас пересаджував постійно по різних місцях, щоб розподіл ваги суденця відповідав ситуації, а тіла розливали пиво, весело іржали і смерділи перегаром.

У якийсь момент ми почали підозрювати, що вже дуже довго ми якось добираємося до Глибокої бухти. І побоювання наші підтвердилися, коли ми причалили у Маяка. На питання до капітана “якого дідька?” виявилося, що вони щось не до кінця зрозуміли. Так чи інакше, але ми потрапили до Маяка і вирішили подивитися що тут і як, якщо вже потрапили сюди..

На превеликий жаль, це місце перетворили на свинюшник. Через те, що в цьому місці острова від затоки до відкритого моря нічого йти, виявилося дуже зручно між пристанню і пляжем помістити “бари” і туалети. Власне, це і вся відстань і, як видно, потреби.. Народ прибуває, вивантажується, по дорозі до пляжу навантажується до втрати свідомості і тюленить, розкидаючи навколо себе сліди перебування.

Якщо з причалу йти прямо крізь всю цю радість, а на пляжі повернути праворуч, то зовсім недалеко виявиться той самий маяк, через який це місце стало відомим.

Ми побродили навколо маяка, подивилися на руїни будівель навколо маяка, з задоволенням побродили по мішках з піском.

Ось так виглядає результат роботи природи – залишки прімаячних будівель.

Сам маяк обгороджений колючим дротом – він в аварійному стані і підходити до нього близько небезпечно.

Наш друг Віллі дуже втомився ще по дорозі на острів – він перший раз опинився на катері і йому це явно було зовсім не в радість. А поки ми розглядали маяк, він зовсім занудьгував:

Далі ми вирішили сходити до самого краю острова і подивитися як там хлюпається блакитне море об білий пісочок)))

Дійсно захоплююче і заспокійливо видовище!

Ми дещо побоювалися темної хмари, яка закривали обрій, але вона пройшла повз нас))

З висоти пташиного польоту – краса неймовірна!

Навколо майже нікого немає – тільки одна людина з наметом. Основна маса наметів стоїть біля “культурного центру” – забігайлівок, душа і туалету.

Люблю будувати пісочні фігури))

Подивившись на цю красу і ретельно скупавшись в морі, ми побрели ближче до їжі, так як хотілося вже)) У всіх рекламних текстах говориться про те, що тут можна поїсти чистої і смачної морської їжі – риби, креветок, рапанів.. У будь-якому вигляді і кількості. І це було однією з наших цілей.

Всього в окрузі три точки харчування. У двох було порожньо – все з’їли, а в третій велика черга за їжею з радістю забутого їдального типу двадцятирічної давності. Якщо простіше – товчена картопля з паперової сосискою, або злиплі макарони. Ну і рубана капуста в якості салату. Правда, один делікатес гордо стояв на прилавку – смажений скат. Крім цієї радості буття, нас оточували добрі милі люди, які влаштували п’яну бійку з розбиванням голів.. За великим рахунком ця картина не є дивною – привезли тіла, які набралися по дорозі, вивантажили на жаркому сонечку.. Тут вони донабралися розведеного дешевого пива (або чогось міцнішого), зашкварились остаточно.. і все. Завантажили тіла знову на водний транспорт і доставили на материк. Чесно кажучи, ми навіть пораділи, що не поїхали з ночівлею (з урахуванням того, що нас не туди доставили). Там, де ми були минулого року – набагато приємніше, комфортніше і спокійніше. І добре, що там до відкритого моря довго йти і мало хто хоче це робити. Просто чудово! Для інтровертів – любителів природи і тиші ще залишилися місця для відпочинку! Мабуть, в кожній подорожі у нас свій Залізний Порт))))

Дочекавшись часу зворотного відправлення і наших ранкових попутників, ми вирушили назад. У цей момент ми окремо пораділи, що погодилися на моторний катер – хвилі були дуже великі (за словами капітана, до двох метрів). Ми абсолютно мокрі від води, яка залітає при ударі катера об хвилю (в нагоді стали гермомішки), але задоволені успішно дісталися до берега. Спочатку ми ретельно витерлися, потім поїхали назад в Лазурне в той же кемпінг, в якому були минулої ночі.

У цей вечір нам пощастило – нам відкрили літній душ)) Гарячий бульйон і чебуреки! Краса! Тільки ось вода в душі виявилася майже крижана…
Ну нічого. Однак же гарячий бульйон))

Далі буде.

СерЛеон

12 Липня, 2021

хм…
    даже не знаю, хочу ли я туда .
    ..местных маршруток хватает …
    нет. Хочу.
    Роскошные фотографии !

ЗАЛИШИТИ ВІДГУК

Цей сайт захищений reCaptcha і застосовуються Політика конфіденційності та Умови обслуговування Google.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Ольга Дзюба
Одеса, Україна

Добридень! Мене звуть Ольга, рада знайомству! У цьому блозі я розповідаю про наші подорожі красивими і незвичайними місцями України і не тільки. Ну і історії цих місць. Я щиро вважаю, що у будь-якому місці можна знайти щось цікаве - для цього потрібно лише дивитися під різними кутами на навколишній світ)))